De reis

18 augustus 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vrijdagochtend heel erg vroeg (voor mijn gevoel) gaat de wekker. Stap ik uit mn bed en maak ik me klaar voor de lange reis naar de andere kant van de wereld. Claudia belt een taxi voor me want ik heb hier zelf geen bereik. Met de taxi naar het vliegveld is 40 minuten rijden en kost me 23 USD. Valt reuze mee vind ik zelf. Daar aangekomen mag ik even 200AED neerleggen omdat ik 31.5 kg bagage heb. Ik probeer het nog naar beneden te kletsen omdat ik 2 kg betalen wel veel vind, maar de gast achter de kassa vind van niet. Dan maar betalen. Voor de rest gebeurt er weinig en zit ik serie te kijken op het vliegveld omdat ik toch 2 uren moet wachten voordat ik mag boarden. Deze keer vlieg ik in een Boeing 777 en zit ik op stoel 31B. Linkerkant van het toestel in het midden van 3 stoelen. Dat is wel zuur voor een vlucht van 14 uur. Gelukkig heb ik zowel links als rechts leuke buren waar ik een praatje mee maak (Duitse buurvrouw op links en een Spaanse aan de rechterkant).

Ik probeer wat te slapen, maar na het wachten, eten en wachten ben ik klaarwakker. Dus besluit ik maar om weer films te gaan zitten kijken als we in de lucht zijn. Te beginnen met 'The Greatest Showman' (echt een aanrader voor musicalfans), gevolgd door 'Ready Player One', vond ik ook een hele toffe film. Daarna heb ik (om in de stemming te komen) The Hobbit 1 en 2 gekeken. Met de gedachte dat ik over een aantal weken ook in Hobbiton zal rondlopen!!!

Aangekomen op Brisbane maak ik gebruik van de wifi op het vliegveld om het thuisfront op de hoogte te stellen van mijn veilige aankomst in Australië. Het is hier zaterdagochtend 7:00 uur en daar is het nog vrijdag en iedereen gaat daar straks naar bed. Om 8:45 vlieg ik door van Brisbane naar Auckland in een Airbus A330 (2-4-2) en heb ik weer een stoel bij het raam en kan ik mooi naar buiten kijken. Het is nu overdag dus is er ook daadwerkelijk iets te zien.

Als we er bijna zijn maken we een rondje boven Auckland om met gunstige wind te landen. Hier ben ik enorm dankbaar voor omdat ik nu een bizar geweldig uitzicht heb gehad over Auckland-stad en over omliggende gebieden. Wat een geweldig land is dit, en ik heb er nog geen stap gezet.

I am going on this incredible adventure!